صفحه اصلی > اجتماعی و شهری : زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد

زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد

زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
3 بازدید

به گزارش پایگاه خبری کاشان باما :

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از به صدا در آمد زنگ خطر جمعیتی در کاشان به صدا درآمد و گفت: زایمان در سال ۱۴۰۲، پنج درصد کاهش یافت.

دکتر عباس آزادی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در سال 1401، 7 هزار و 325 زایمان در کاشان انجام شده بود که این تعداد در سال 1402 به 6 هزار و 931 نفر کاهش یافته است.

تعداد زایمان‌های ایرانی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۵.۳۳۴ مورد بوده و تعداد زایمان‌های اتباع در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱.۵۹۸ مورد بوده، یعنی ۲۳/۴ درصد از کل زایمان‌های شهر کاشان متعلق به اتباع بوده است.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای افزایش زایمان طبیعی، اظهار داشت: تعداد زایمان طبیعی در سال 1401، 3 هزار و 187 نفر بود که این تعداد در سال 1402 به 3 هزار و 317 نفر افزایش یافته است.

وی نیروی جوان را عامل پیشرفت در همه عرصه‌ها دانست و گفت: اگر جمعیت نداشته باشیم، هر چقدر هم تکنولوژی داشته باشیم موفق نخواهیم بود و از این رو افزایش زاد و ولد جوانی جمعیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه امروز با پدیده پیری جمعیت و کهنسالی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: نیروی کار در کشورهای در حال توسعه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از این رو جوانی جمعیت نقش بسزایی دارد.

پست های مرتبط

بازدید از اماکن تاریخی کاشان امروز شنبه برای عموم مردم رایگان است

به گزارش پایگاه خبری کاشان باما : بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی…

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای طرح ساماندهی و ممنوعیت تردد موتورسیکلت در بازار کاشان

به گزارش پایگاه خبری کاشان باما :  اجرای طرح ساماندهی و ممنوعیت تردد موتورسیکلت…

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایان کار سارق منزل در کاشان

به گزارش پایگاه خبری کاشان باما : فرمانده انتظامی کاشان از دستگیری سارق سریالی…

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید